Emma Henriksson

Emma Henriksson
Kristdemokraterna, Box 2373

Nyheter med koppling till mig

• ”Staten bör snarast ta över avancerade sjukvården”

Flytta ansvaret för vården från 21 landsting till en samlad statlig styrning. Detta bör göras så snart som möjligt när det gäller den avancerade sjukvården. En sådan förändring är nödvändig för att säkra likvärdig vård i hela landet, skriver Ebba Busch Thor, Jakob Forssmed och Emma Henriksson i SvD.

• "Vi vill göra de prioriteringar som behövs för att rädda LSS"

VI kommer inte stillatigande se på när regeringen undergräver LSS. Det skriver Ebba Busch Thor, Emma Henriksson och David Lega i tidningen Föräldrakraft.

• Ungdomsarbetslöshet

Vi har föreslagit att ungdomar under 25 år får tjäna sin första halvmiljon kronor skattefritt och att den sänkta arbetsgivaravgiften för unga upp till 22 år återinförs, för att underlätta för unga att ta sig in på arbetsmarknaden. Kristdemokraterna vill satsa mer på lärlingsutbildningar och lärlingsanställningar. Det är också viktigt att stärka kopplingen mellan skolan och näringslivet. Unga måste mötas av snabba insatser och konkret hjälp. Att starta eget företag ska finnas med som ett möjligt alternativ.