Göran Hägglund

Göran Hägglund
Kristdemokraterna, Box 2373
08-723 25 00

Göran Hägglund är vår partiledare sedan 2004 och var socialminister i regeringen 2006-14. Göran är gift, har två barn och brinner för barns och ungas uppväxtvillkor.

Presschef hos Göran:
Johan Ingerö
072-576 57 83

Nyheter med koppling till mig

• Hägglund: "Regeringen har agerat väldigt valhänt"

Göran Hägglund menar att regeringen agerat på ett valhänt sätt gällande relationerna med Mellanöstern.

– Genom att regeringen erkände Palestina, och därmed blockerade ingångarna till Israel, och genom att man inte fört en rak dialog med saudierna med anledning av det avtal som löper ut har man stängt en massa möjligheter att få framföra viktiga budskap.

• Göran Hägglund: Tack för att ni har stått skuldra vid skuldra med mig

– Det är svårt att förstå att den här delen av mitt liv snart är över. Det kommer att bli svårt att lämna er.
    Det säger Göran Hägglund i sitt sista tal som partiordförande. Han blickar tillbaka på utmaningar och segrar men skickar också med uppmaningar inför framtiden: "Hitta nya, bättre lösningar." "Våra värderingar måste vara den självklara ledstjärnan även när vi möter framtiden." "Vår uppgift är att trygga möjligheten att inte bara komma innanför våra gränser – utan också in i vårt samhälle!"