Kommundagarna 2017

Konferensprospekt PDF

Sammanfattande program och information PDF

Varmt välkommen till Kristdemokraternas 21:a upplaga av de Kommun- och Landstingspolitiska dagarna. Denna gång samlas vi i Karlstad Congress Culture Centre – KCCC, fredagen den 7 till lördagen den 8 april.

Temat för dagarna är Tillit och Trygghet. Sverige står inför och möts av stora utmaningar och förändringar för framtiden. Hur dessa utmaningar skall kunna hanteras beror mycket på hur ”Tillit och Trygghet” kan förmedlas.

Tillit stavas lika dant – bak som fram. Man kan aldrig komma från att Tillit är det viktigaste för att känna trygghet. Politik handlar om att ge tillit till politiska beslut, men det handlar om att i besluten ge tillit till medborgare att de kan och ska få bestämma över sina liv. Det handlar också om att medborgare skall känna tillit till de förtroendevalda att de tar medborgarnas trygghetsfrågor på allvar, oavsett om det handlar om stadsplanering, skola, sjukvård eller äldreomsorgen.

2017 års kommundagar kommer att präglas av detta tema i såväl huvudprogrampunkterna som i seminarieprogrammen under fredagen och lördagen.

Vår partiordförande Ebba Busch Thor inleder dagarna. Därutöver får vi besök från EPP med dess vice ordförande Christian Kremer som medverkar både fredag och lördag. Även partiets fd EU-parlamentariker Alf Svensson medverkar tillsammans med nuvarande parlamentariker Lars Adaktusson.

Vi tror att 2017 års program skall ge Dig många nya intressanta upplevleser och inte minst ny kunskap som du kan ta med hem i ditt fortsatt viktiga förtroendeuppdrag för Kristdemokraterna och väljarna i din kommun.

Kommun- och landstingspolitiska dagarna skall vara en arena för Kristdemokratiska förtroendevalda att träffas, samtalA, nätverka och få inspiration för fortsatt arbete. Kom med och ta del av två givande dagar.

Varmt välkommen till Karlstad när våren kommer

Tommy Bernevång Forsberg, Projektledare.